måndag 19 januari 2015

Form och hållning

Tja, jag visste det.Varför är det alltid så att när man BÖR prestera så går det så där och när man är helt själv på ridbanan så flyter det bara på? Tänker på lördagen, då vi hade ett fototeam med oss som skulle ta bilder... Inte för att jag inte är nöjd med bilderna. Det är jag absolut. MEN ridningen kunde gått bättre och Spicens form och min hållning!! Jaja.

Gläds åt att gårdagens ridpass (helt själv på gården - inte änns katten gjorde oss sällskap) var perfecto. Galoppen var rund och fin. Kunde både öka och minska, med bihållen form. Trav med schvung på långsidan och på mindre volter. Avslutade med serpentiner i arbetstrav som kändes bra.

jag vet ju att om jag rider med lite skärpa - håller om. Inte slarvar. Sträcker på mig, höjer handen  - Då går han ju så bra.

 Fick tom tävlings feeling. kanske att man skulle ta och anmäla sig till nån av vårens LA program. Vi får se. Lever på känslan så länge.


Bjuder på lite fler bilder från Lördagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar