onsdag 11 februari 2015

Vintervilan är över

Snö och is satte stop för ridningen i några dagar och så blev jag sjuk. Feber och frossa om vartannant. Fick skicka i väg mannen till stallet som fick mocka och pyssla med Spicen.
Men nu är jag åter i sadeln. Skrittat och skrittat. På vägen och i paddocken. Varje dag väntar jag på att isen ska ge sig och att vi kan sätta igång vår vanliga träning.  

Har varit nere hos syrran och Pilensgård i några dagar. Fick rida hennes hopphäst EXET. Jättefin  häst men inte alls min typ. Alldeles för tung och inte lika känslig som Spicen. Vi red  i det fina ridhuset. Markarbete. Det gick helt ok och nyttigt att rida andra hästar ibland. Även jättekul att "jobba" 3 dagar i stallet.

Det är en hel del täckes skav på hästarna nu. Kanske inte så konstigt, då täckerna har varit på sedan September!
Försöker "lufta" varje dag och tar av täcket när jag mockar och grejar i stallet. längtar till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar