onsdag 8 augusti 2012

Träning för Gunnel

Nya tävlingshandskar

Morgonritt både i dag och i går morse. Ruslans låg ner i hagen i tisdags när jag hämtade honom. Jag gick fram och klappade honom och han var väl inte super pigg på att resa sig..
Passet gick ganska bra. Tränade övergångarna i LB och att svänga. Att det ska vara så svårt att svänga? Red även upp på medellinjen 1000 ggr och tränade på halten och igångsättning till trav. Kändes ganska bra. Han var svettig efter passet och kissenödig:-).

Var även på MyOne och köpte ett hårnät samt nya tävlingshandskar från Mountainhorse.
De är super sköna. På önskelistan finns även nya vita ridbyxor, kavaj och stövlar.. Men det blir att rida i de gamla kläderna på söndag.

I morse kom Gunnel. En bra lektion som koncentrerades på momenten i LB. Mest serpentiner och galoppen. Han behöver få en mer rund galopp och jag måste träna på att vi ska kunna öka och minska galoppen. Det blir mest att han byter av. Är lite orolig över den ökade galoppen på diagonalen och sedan avbrott till trav. Känns som om jag tappar hela hästen när det är ca 3 m kvar. Vet inte hur mycket vi ska öva på detta innan söndag eller om jag ska låta det vara och koncentrera mig på de andra delarna i programmet. Känns som det där med galopp måste vi träna lite mer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar