tisdag 23 oktober 2012

Skoning och igångsättning

Har satt i gång Paysan igen efter en liten vila. Tyvärr blev hästen lidande när jag varit sjuk. Men nu har vi börjat skritta 20 min varje dag och i går travade vi och trampade över lite bommar på marken. Jag är lite mesig vid i gångsättning. Tar det super lugnt så att hon inte skadar sig. Och vilken dålig kondis jag har. Hallå eller! Det gick fort. Jag flåsar efter ett varv i trav. Och magen är helt slapp. Nej, ingen mer vila nu. Både jag och hästen behöver komma i gång.

Här får Paysan nya skor. Snart ska hon tillbak till Syrran och få hoppa igen. Hos mig blir det bara dressyr och markarbete. Ska försöka rida ut till helgen och klättra oxå. Tror inte det finns så många bra backar i Varberg.

Så ska jag leta ny häst! Huga.
Har bestämt mig för att "stänga" stallet under vintern. Det har varit lite mycket och en av hästarna ska ändå flytta till mattes nya jobb. Det innebär att jag bara hr en häst i stallet och det fungerar inte. Sorgligt, men jag tror att det blir det bästa. Slippa kalla vintriga morgonfodringar, släppa ta ut hästar på isig gårdsplan. Inget gödsel som ska upp till bonden i 1 meters snö. Ingen traktor som fryser och inte startar. Viintern är INTE rolig när man har häst. Så nu när jag faktiskt kan välja - väljer jag bort vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar