fredag 16 november 2012

Klippt hästen med en motorsåg..

Blev först gråtfärdig men var sedan tvungen att skratta - åt mitt försök att klippa Paysan. Det gick så där! Randig och hackig. Syrran undrade om jag använt en motorsåg. Ha ha, jätte kul!
Nu är jag tvungen att raka henne helt i stället. Skulle bara ta halsen och så bara blev det fel och maskinen tog mer och mer och ja. Det blev som det blev. Bara att konstatera - jag kan inte klippa häst. Ruslans brukade oxå bli randig. Men inte med hack!! Och efter en vecka såg han ganska ok ut.

Stackars Paysan. Tur att hon är mega snäll och stod och vilade när jag gick lös. Det är bara att plocka fram maskinen igen i kväll.

Hoppade hemma i går. Gick väldigt bra. Inte så konstigt med tanke på att hon tävlar 130 i vanliga fall. Mina 90 cm var väl en barnlek för Paysan.  Men det var bra för mig. Kändes tryckt, lugnt och säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar