lördag 1 december 2012

Ute på vägen i mörkret

Det har varit lite turbulent med när hästarna ska flytta. Paysan åkte förra helgen och de andra skulle åka idag. Och sedan kunde inte den ena hästen flytta på lördag utan det skulle bli söndag och ...för att göra en lång historia kort så blev det bara en häst som åkte på lördag och den andra blev lite ensam kvar i hagen. Han verkar rätt ok med det. Är väl inte så förtjust i tanken på att han ska vara själv inne i natt. men vi får hoppas att det går bra.

I går när jag skulle ta in dem för kvällen fick han sig ett spel. Vände i boxen och gick ut i stallet. Jag blev så paff att jag inte hann stoppa honom. Trodde nog att han skulle stanna på gårdsplanen, kanske små äta lite på tomten. Men icke. Han travade glatt ut på stora vägen - i mörkret. Det var bara att småspringa efter, banka på ytterdörren så att mannen kom ut och inte tänka på alla billjus som jag såg kom allt närmare.
Väl ute på vägen hade flera bilar stannat med varningsblinkers och efter lite lockande fick jag tag på honom. Tokiga snälla häst. Vad tog det åt dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar