torsdag 24 januari 2013

Träningsvärk av teorilektion

Idag var det minus 17 när jag kom till stallet. Huga. Vi bestämde snabbt att vi skulle ha teori istället. Vi fodrade hästarna och samlades i klubbhuset. Vet inte varför kaffe och bulle smakar extra gott i stallet. Gunnel gick igenom alla märkerna och vad man bör lära sig på ridskolan. Sedan fick vi rida på "stolarna". Har aldrig tänkt på det tidigare men det är ju såå smart. Att sitta på en stol (och även stå upp med böjda knän) och göra ridhjälper. Hur gör jag en galoppfattning? Hur håller jag händerna, sittbenen, överkroppen. Hur påverkas min balans. Tror nog att jag känner lite i låren idag efter att ha stått i låtsas fältsits en bra stund. Prova själva att stå brett med benen, böj knäna, ut med rumpan och fram med överlivet. Lite som man åker slalom. I det fattar ni galopp gör halt och rider serpentiner. Fast på marken utan häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar