torsdag 25 april 2013

Gothenburg Horse show och Kyra


I går var vi på GHS och lyssnade på Kyra. Så inspirerande och nyttigt. Bara hem och öva nu på tandkrämstuben, fjärilarna och inte fisrida som Kyra sa. Passade även på att handla lite. Kolla masken, en vojlock och en boxskylt till Spicen. Och självklart en häst lott till min man. Vi har ju en box över om vi roddar om lite och flyttar om våra kaniner så får vi ju plats med en häst till..

Ponnystafetten var skit kul och jag försökte heja fram det svenska laget så gott jag kunde.



Våra kaniner växer fort. Nu är de ca 5 veckor och vi måste börja leta nytt hem till dem snart. Vill inte änns tänka tanken på vad vi gör om vi inte hittar nya hem till våra fyra bollar.

Vi kom hem vid åtta tiden i går och hästarna stod blöta i regnet. Spicen gnäggade för första gången åt mig när jag steg ur bilen. Kan bero på att han ville in och äta och att det regnade. Men det var ett sånt där mörkt dov gnägg, så jag blev glad i alla fall. Kingen var lite kall men fick låna ett av Spice täcken och blev snart varm igen. Snacka om att täcket var för stort, men det funkade.

Jag tycker att det är urtråkigt att mocka när man är trött, hungrig och klockan närmar sig nio. Blev så glad när jag upptäckte att båda hästarna gjort var sin bajshög i boxen. Mockningen tog max 5 minuter och sedan var det bara hö påsar och foderhinkar att göra innan jag själv fick i mig mat och kröp ner i sängen.

Passade på att ta en bild på killarna innan det var dax att släcka ner. Det är så kul att de trivs i hop och har blivit kompisar efter bara några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar