måndag 27 maj 2013

Ute på nätterna

Veckan har sprungit bort i en massa jobb och jobbmiddagar. Men så är det ju ibland. Hästarna verkar i alla fall vara väldigt nöjda över att de numera går ute på natten (och jag slipper mocka). Då ridningen varit lite sisådär i veckan, så jag och Spicen skrittade ut i lördags. Spicen är stabil och känns trygg att rida ut på. Lite flåsig bara när vi klättrade upp för en kulle i våran stora hage på hemvägen. Läste en bra artikel om styrketräning som jag försöker prova på. Hoppas på resultat. Spicen är ju väldigt smal och behöver få mer muskler. Även jag skulle behöva platta till magen och få mer benmuskler..
 I stallet var han jätte stojjig och gnäggade åt kompisarna. Att äta kraften var det inte tal om så jag fick ställa en hink i hagen med kraften i - då slank den ner.

I går blev det lite mer ridning på ridbanan. Testade power walk enligt artikel. Skritt i tempo på halvlånga tyglar. Fungerade rätt bra. Tränade övergångar skritt och trav och sedan lite galopp på volten. Han var superpigg och det märktes inte att han numera går ute på nätterna. I går var han lugn i stallet och tramsade inte runt. Fick tom sprutat på honom lite mygg och fästingmedel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar