lördag 22 december 2018

Bella opererad för tumör



Härligt med 2 veckors ledigt. Då vi inte haft några egentliga planer, så har jag och Grafitti hägnt en hel del under julledigheten. Även Elsa har varit i stallet med oss. huga, vad liten en 2 åring är:-) men Grafitti står helt stilla när hon borstar. Elsa fick även prova att sitta på. Det tyckte hon var läskigt..

Ridmässigt har vi jobbat med galoppen. Det går bättre och bättre. jag tror att det är mycket jag som inte sitter korrekt och inte gör helt rätt. När vi longerar förstår han direkt. Han har ganska mycket energi vid longering och springer gärna på de första 15 min. Sedan är han rätt trött och jag får mana på.

Vår fina Bella har opererats för 2 tumörer under ledigheten. Som tur var godartade.
Ingen rolig bild . Men vad mycket tankar det väcker. Tänk om vi hade varit tvugna att avliva vår Bella?!
Robban säger att hon är vår diamant. 50.000 när hon bröt benet som valp, operation 10.000 för tumör och 5000 i inköp.

Väl investerat tycker jag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar