fredag 19 oktober 2018

Morgonlektion - och jag mötte Graffe

Rider lektion.

Så nyttigt och roligt. ja, jag hade nästan glömt av hur kul det är. Har även ridit ut..på en för mig okänd häst. Ja, det sitter i - olyckan för 30 år sedan. Suck, så länge sedan och man minns nästan varje detalj. Känslan av att man ser sig själv ovanifrån, doften, skriken. Ja nu släpper vi det. 30 år är en långtid. Var var vi.. jo jag har ridit ut och det var UNDERBART. Tillochmed galopp ute i det fria!

Men det är dressyren jag brinner för. Morgondressyr, bästa starten på dagen. Så mycket energi och lycka. Lite stressigt innan jobbet, men det funkar. Lektion - kontroll över hjälperna. Alla samtidigt. Om det går.


Denna morgon red jag en ny häst. Graffe. Ja, och då han är till salu var det lite av provridning. Jag hade sett honom i boxen några dagar tidigare och wow - vilken fin häst. Frågade vem han var och fick då reda på att han är 7 år, från Lettland.  Lektionen gick bra och vilken känsla. Han var helt fantastisk. Galoppen satt inte direkt, men känslan i traven. Och så cool. Lite nyfiken och frågande, men med på noterna. Vi var bara två på lektionen, så vi red mycket individuellt. En volt på mitten, ut på spåret, fatta galopp, in i en båge,  sakta ner och.. skit svårt att förklara ridövning. Här är Grafit efter Lektionen. Visst är han söt?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar