söndag 4 november 2018

Fösta dagarna med ny häst

Det har varit många timmar i stallet de senaste dagarna. Grafitti har anpassat sig bra. De första dagarna har vi då provat utrustning, och Grafitti har varit väldigt tålmodig. Han står helt stilla i gången. Han har varit själv i stallet och de andra hästarna har kommit och gått. Han gnäggar lite åt Bea ibland. Tydligen ganska mycket när de åkte i väg på tävling i lördags.
Vi har tränat miljö och även hunnit longera och rida två korta pass. Har fortfarande inte fått kläm på galoppen. Men det kommer. Han är fortfarande cool och idag spolade vi benen, provade träns och bett.
Hästmannen Robban och Grafitti


Det blir en dyr vecka med ny häst..I fredags provade jag ut en sadel, det blev en Stüben. Superskön. Begagnad och ngt sliten men med en bra stoppning. Efter några turer till både Börjes och Granngården har vi redan inhandlat: borstar, bett, boots, ett träns, stigläder och en vojlock. Köpte även en grimma  samt en sadeljord som är för litet. Ska åka och byta imorgon. På tal om det så fick jag även byta bootsen i går, stl L till XL. Lite förvånad över Börjes, då de påpekade att bootsen var smutsiga. Öhh, jag hade gjort rent hans ben och hovar när jag provade. Jag borstade av bootsen och såg till att de var rena. Dock hade det kommit lite grus (förmoligen från bilen) på den ena. Jag handlade för 1500 kr och de ville först inte byta bootsen. Lite irriterat borstade jag bara av gruset och sa - se nu är de rena!!
Jag är oftast liite för snäll i såna har situationer, men när man handlat för ganska mycket pengar samt att Robban även köpt strö och foder; krossad havre och miniraler på Börjes (dagen innan) - så ja då bet jag bara i från! 




Idag var vi på en kort promenad på grusvägen. Det gick jättebra. Lite tittig men helt ok. Min hästman har varit med nästan varje dag i stallet. Så tacksam för hans suport och hjälp. Han har till och med skrittat av Grafitti i padocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar