söndag 11 november 2018

Hästpromenad i regnet med nya täcket

Det blir nudlar resten av året.. Inhandlade regntäcke, Hansbo på Granngården, 749 kr. Vågar inte summera vad första veckan med ny häst har kostat. Men gissar på 8000 i utrustning och spån. Då har jag iåförsig köpt sadel, träns, borstar mm. Nu ska vi snart vara helkittade. Bara några småsaker som saknas (reflexer, smörjgrejer, tjockare vojlock, lädergrimma - listan KAN bli lång om man vill. Men jag tänker försöka hålla nere allt som behövs. jag vet att jag brukar ha saker som jag inte använder:-)


Är supernöjd med den nygamla sadeln från Stübben. Jätteskön att rida i och ligger perfekt på Graffitti. Nya täcket låg lite så där. Men det är så svårt att hitta rätt i början. Har ärvt ett fleecetäcke från syrran, tror att det var Horseweare - det låg perfekt. Har även provat ett gamalt vintertäcke som låg i förrådet (kommer inte ihåg märket) som var mindre bra. Men det funkar.


Idag blev det då en 30 min promenad i regnet - i det nya Hansbo regntäcket. Graffitti är inte helt cool lugn när vi är ute på vägen. Mycket att titta på. Kan vara jag som spänner mig, som han känner.. Hur som så, blev det en rätt bra miljöträning och sträcka ut sig i skritt efter gårdagens ridlektion med Gunnel.
Tänk vilken tur jag har som har världens bästa tränare. Som åker hela vägen från Hindås bara för att ge mig tips och råd. Det blev mycket öka, korta steg och tempo. Skritt och trav. Jag måste vrida axlarna mer in på volten. Galoppen blev överaskande mycket bra. Han har inte ork, men tog fattningen direkt i båda varven. Tips att titta på ytteröra när man ger hjälperna. Både jag och graffitti var helt svettiga efter lektionen. Nu har vi några övningar och mål inför vintern. Hade gärna haft egen transport för att kunna åka och träna, men som sagt - nudlar resten av året.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar