måndag 26 november 2018

Veckans ridövning

En vecka går så snabbt. Och ännu snabbare gick November. Nu har jag varit hästägare i en månad. Tjoho. Grafitti utvecklas för varje dag. Eller vi två utvecklas tilsammans för varje dag:-)


Denna veckan fick han vila 2 dagar. Jag var på jobb i Stockholm. Kanske daxs att leta medryttare snart. Men vill gärna lära känna honom lite mer först..
Hur som. Longerade på tisdagen. gick lugnt och stilla. Provade dock inte galopp då det var lite mörkt i paddocken. Tors- lördag tränade vi på avsaktning - igångsättning med så små hjälper som möjligt. Det tar har riktigt bra. Nu räcker det att jag kniper med rumpan. Tränade även sidförande i veckan. Mannen fick vara ridinstruktör och säga till när han var rakställd och flyttade sig korrekt. Han påpekade även min sits. Jag har en tendens att glida över till ena sidan. Måste komma i håg att trampa ner skänkeln och komma ner i sadeln. Toppen att ha en man som kan vara med på banan.


Note till mig själv - Vänster bak har han svårast att sätta under. Men efter tre dagar med samma övning, så gick det bättre på lördagen.


Veckan avslutades med en lång skritt till Gåsevadholm slott. Strålande sol men iskallt. Glada och frustande hästar.


Känner mig lyckligt lottad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar