torsdag 1 november 2018

Nu är han här!





Grafits blev min. Fantastiskt roligt. David har redan döpt honom till Grafitti!
Veterinär besiktningen på Kungsbacka klinik gick U.A. Han var helt cool hela fm. Han stod redan i boxen när jag kom. Jag var själv på besiktningen utan säljare och Maggan. Men det gick väldigt bra. Kungsbacka HästKlinik är såå bra.  Vid longeringen upptäckte vi att han inte kan komando Galopp. Det får vi träna på! Och även att skitta på volten. Böjprov och sedan hals röntgen. Han hade en tand som var vass som hon slipade och sedan vaccination grund. Vi måst åka tillbaka efter 4 veckor och få nästa spruta.


Påskvivet avtal och sedan var han vår. Grafits "Grafitti" Levegård.


Tack till Maggan som sedan körde oss till Tvillinggården. Där väntade Robban och barnbarnet Elsa. Jag viste att han inte kunde hålla sig:-). Min underbara man hade redan gjort ordning boxen och fixat i stallet. Grafits gick lugnt av transporten och vi släppte ut honom direkt i hagen. Och trots de andra hästarnas gnägg i hagarna brevid, så började han bara .. äta. Inte mer dramatsikt än så.


Hämtade även hösilage på Hammarbergsgård, så att Grafitti får en chans att vänja sig med det nya höt. Ett gött sammanträffade i stallet på eftermiddagen med min gamla hovslagare Michael. Jag hade googlat på honom bara en timma tidigare för att se vart han höll till. Ödet att han redan skor de andra hästarna i stallet. så nu löste det sig även med hovslagare. Vi fick en tid om 4a veckor. Idag har det varit en väldigt speciell dag. Son, hund, barnbarn och några jobbsamtal och hästägare igen.


Självklart var jag tvungen att åka till stallet på kvällen och bara titta till och säga godnatt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar